środa, 18 stycznia 2012

Abstrakty

 Wychowanie muzyczne w szkole 1/2009
Maciej Białas - Marketing muzyczny w USA
ss.4-11

Lata 1960-1990 były w USA okresem intensywnego rozwoju sektora sztuki. Dzięki badaniom przeprowadzonym w latach 1982,1984,1992,1997 przez National Endownment for the Arts zbadano uczestnictwo amerykanów w życiu artystycznym. Badania ukazały wyraźny wzrost wydatków społeczeństwa w tym sektorze (z 7 centów z każdych 100 dolarów dochodu konsumenckiego w 1975 do 17 centów w 1997 roku). W 1996 roku zmiany wprowadzone przez Kongers dotyczące zmniejszenia budżetów organiacji National Endowment for the Arts o 40% spowodowały recesję sektora która poniosła za sobą wzrost cen biletów na wydarzenia artystyczne. Spowodowało to odwrót społeczeństwa w stronę mniej kosztownych form rozrywki co było też po części spowodowane usunięciem z programów szkół podstawowych edukacji artystycznej w roku 1983. Ze sztuk performatywnych w latach dziewięćdziesiątych w USA muzyka poważna znajdowałą się na trzecim miejscu pod względem ilości widzów, zaraz za musicalem i teatrem. O sukcesie w tym sektorze zadecydowało przyjęcie przez organizację orientacji marketingowej zwłaszcza w sektorze muzyki. Z początku uważano, iż orientacja marketingowa godzi w idee sztuki i podważa jej wartość jednak nowe możliwości, takie jak dotarcie do wyspecjalizowanego odbiorcy znacznie zwiększyły udziały w całym sektorze. W przypadku sektora muzyki zwracano szczególną uwagę na rolę edukacji, gdyż obcowanie z muzyką poważną wymaga odpowiedniego aparatu.




Music Educators Journal No.1/1949
Music industry mobilizes for music service

W latach 1947-1948 organizacja American Music Conference, zfinansowana z pieniędzy amerykańskiego przemysłu muzycznego, w spółpracy z Music Publishers Association, National Association of Music Merchants, Band Instrument Manufacturers Association przeprowadziła ogólno krajową ankietę w celu zbadania preferencji, nawyków amerykanów odnośnie muzyki. Wyniki badań zostały opublikowane w książce "America's Musical Activities" i wykazały konieczność zwiększenia nakładów na edukację muzyczną. Znacząca większość (95%) ankietowanych odpowiedziało, iż muzyka powinna być podstawą wykształcenia każdego dziecka. Praca podzielona została na trzy części. Pierwsza z nich informuje o miejscach gdzie dzieci i dorośli mogą pobierać edukację muzyczną oraz w jaki sposób można rozszerzyć program nauczania muzyki. Drugo część opisuje współpracę z innymi organizacjami w celu ustalenia programu działania. W ostatnim rozdziale opisano w jaki sposób profesjonalni nauczciele muzyki mogliby przyczynić się do rozwoju lokalnych programów edukacji muzycznej.  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz